fredag 8 maj 2009

Träffande.

Gamla bloggen: Apr 27th, 2008 12:13 am

Kvinnan som jag servade i butiken hade jag aldrig träffat förut, men hon visade sig vara nyinflyttad i närheten av mig när vi pratat lite.


På min näthinna dök direkt upp en bildblogg från hemtrakten, där jag kvällen innan hade sett en främmande man som klättrade runt på ett växthusbygge - i samma område som hon nu nämnde. I bildtexten hade det också stått att min pappa kommit med tips angående bygget. Det visste inte jag. Hade tänkt: "Kul, där vill jag åka förbi någon dag och höra hur det går med deras projekt."

När kvinnan på jobbet talat om var hon bodde, fick jag för mig att det var växthusmannens fru jag hade framför mig, och jag tog ett hugskott:

"Är det möjligen ni som bygger upp ett gammalt växthus och ska öppna café?"

"Ja - H U R kunde du veta det?" Vi gapade en stund och skrattade!

Sedan sa hon att hon nyligen gått med i någon slags konstnärsförening också - "Menar du Handlaget? Jag är också ny medlem!"

Det känns på något sätt som att vi kommer träffas igen...


Å t e r a n v ä n t . . .: Pippi på rymmen, som nu spelats fler gånger än vad förre ägaren någonsin orkat sett den.


Kommenterat av:

Anonym Skrivet May 03rd, 2008
Jag har inte fotograferat någon "stranger" på ett par dagar nu, kan vara dags att ge sig ut med kameran igen. Jag har förresten några
bilder från Handlaget

Millegrafos Skrivet May 03rd, 2008
Håller utkik, jag vet ju att du är ute i krokarna. Kul att du tittade förbi här! Med Handlagsbilder i högsta hugg.

Inga kommentarer: