söndag 10 maj 2009

Gyllene dofter.

Gamla bloggen: Aug 30th, 2008 10:21 pm

Det vore mysigt att få ihop till en hel korg kantareller i år. Det finns bara en liten ensam på det vanliga latmansstället, där bakom husets tallar. Jag får nog ge mig iväg längre, nu när grannar bygger närmare och skogen trampas av fler stövlar än mina.

Hör på bilradions P1, på vägen till mamma och pappa där sonen varit några timmar. Meny - Programmet som ger örat doftreceptorer. Så nära, nästan som intravenöst tar jag upp ljudsmaken av smörfräst Karl-Johan och puttrande vitt vin, som med parmesan blir en krämig risotto.

Mat gör sig bra i radio. Radio killed the Mat-Tina-star.

Apropå lillpojken och hans morföräldrar, så stod vi alla fyra idag och beundrade ångloket, som ett par gånger om året stannar på vår station. I år tittade vi bara, nästa år kanske vi följer med. Mäktigt ljud och fin riktig doft.

Kanske fastnade vi på bild - byns cyklande fotograf finns alltid där det händer.

En för mig stor sak finns nu på Signerat.se, kan jag avslöja. Och hela september. Välkomna dit!


Å t e r a n v ä n t . . .: Ett inramat konfirmandminne från Hällefors församling 1951, med fint textad kalligrafi och drivet penntecknade figurer. Fanns hos Återvinnarna.


Kommenterat av:

nurdug49 Skrivet September 01st, 2008
Wow!! Vilken häftig site. Den tar säkert en hel dag att titta igenom
alla säljare och deras artiklar.
Du skrev en fin text, tack!
Ha det bra.

Millegrafos Skrivet September 01st, 2008
Kul att du tittade in här, och även där! Lycka till med ditt bloggande här i byn. Fin stubbe!

Anonym Skrivet September 12th, 2008
hej hej hej karin! =D jag har lyckats fått fram din kommentar nu! Konstigt! jag var tvungen att godkänna din medans min kompis kommentar fastnade.. :S men nu är den där! jag kommer ihåg när du och jag var ute och plockade kantareller! när jag vart så blöt om fötterna.. ;P
och jag såg dig och krukan på den där ångloksbilden! ;D en fråga på din kommentar bara.. den sista frågan du ställde, den där om att jag hade lärt mig nått som jag skulle ta med mig i livet?? jag förstod inte.. du får förklara på barnspårk där xD
hejdå hejdå =) Linnéa

Millegrafos Skrivet September 19th, 2008
Jo, du... jag hade väldigt dåligt samvete för att jag inte övertalat dig att ta stövlar denna blöta skogsdag. Jag har kikat in till dig nu och vet att du letat upp din läxa för detta jordeliv till slut.

Någon nyfiken? Neas blogg.

Inga kommentarer: