fredag 8 maj 2009

Farfars stol.

Gamla bloggen: May 21st, 2008 11:19 pm

Den har en stadig fjäder under varje ben, så att farfar med sina svaga knän kan komma upp ur den lättare, med ett enkelt gung-fjong.


Lyssnar på Tekno i P1 som sänder från Tekniska muséet i Stockholm. Snilleblixtarna är i nioårsåldern och ställer ut sina inovationer, efter att ha gjort grundlig research hos sina äldre släktingar om behov.

Hys hopp! Ty i framtiden har du följande must-haves:

- GPS-käppen som piper om man går fel
- Brosch som lyser när telefonen eller dörrklockan ringer
- Portabel hiss att använda hemma istället för pall
- Stöddräkten som ger balans och stadga åt en skröplig kropp
- Sko-på-och-av-tagaren
- Handsfree-tandborsten av typen bettskena som sätts direkt på tänderna (lösa som fastsittande)

Om nu bara alla också följer med och skriver under Camillas matuppror - ja, då är ju lyckan gjord! Hon kräver nämligen naturligt lagad, väldoftande mat till äldrevården, bland annat.

Nyfiken längtar jag faktiskt lite tills jag får fler år på nacken - och får veta om det där med maten var för mycket begärt.

Å t e r a n v ä n t . . .: Fyra förvaringsskåp från Möbelkrysset som tidigare stått på ett kontor någonstans.



Kommenterat av:

Anonym Skrivet May 22nd, 2008
Haha, vilka underbara uppfinningar! Man blir ju helt lycklig.
Jag skrev förstås på Camillas uppror, samt puffade på min blogg.
Ses snart hoppas jag! Kram!Anneli

Anonym Skrivet May 22nd, 2008
Suvve!
Kram Karin på lunch (väldoftande).

Anonym Skrivet May 22nd, 2008
Uppdate: Ojj, jag förstod inte att det var en så maffig puff åt MITT håll oxå... TACK för fina omdömen vännen!!
Kram igen från en som inte orkar logga in här varje gång

Anonym Skrivet May 24th, 2008
Vad doftade lunchen?
Jag sa ju att jag skulle puffa. Hoppas du har en skön helg! Kram!Anneli

Inga kommentarer: