tisdag 12 maj 2009

Ekoenkelt.

Gamla bloggen: Dec 14th, 2008 10:26 pm

Lycka är att hitta något riktigt bra vardagsverktyg, något som stämmer med de behov man har. Ibland verkar det finnas människor, föreningar, företag som bara gör saker som man önskat sig!

Mataffären är precis en sådan företeelse! Jag blev tipsad i Coop-tidningen Mersmak, men hittade också länken hos webmastern här i blogbyn.

Är verkligen ingen dyrkare av storhandling. Har provat Ekolådan ett par veckor, men är lite sur på att jag inte kan få leverans ända hem, utan till en gruppmedlem ett par kilometer hemifrån. Jag måste alltså själv köra och hämta lådorna hos henne. Önskningen var egentligen att på ett enkelt sätt handla KRAV-märkt frukt och grönt, sjokvis.

Jag byter lagom till nya året, tror jag bestämt.


Å t e r a n v ä n t . . .: Finfin bondgård till lillkillen, ärvd efter hans kusiner. Populär värre!

Kommenterat av:

Anonym Skrivet December 15th, 2008
Nej men OH så bra den där butiken såg ut! Och inte dyrt heller, nej.
Och storhandling ja.. handla långt bort så småhandlarna dör ut, handla mer än du behöver, åka bil dit.. nja. Inte så bra alls.
Anneli

Millegrafos Skrivet December 17th, 2008
Eller hur? Vill har kvar småaffärerna nära, så jag kan dutthandla ofta.
Det jag vill storladda skafferiet med, vore ju skönt att få hem utan att behöva valsa runt flera hyllkilometer. För det gör bara att jag köper massor - av pur uttråkning.
Ha det gott!

Anonym Skrivet December 26th, 2008
God fortsättning kära du! Kram kram!
Anneli

Anonym Skrivet December 31st, 2008
Menar du bondgården i tygpåasen ni fick? =) hihi.. den har man lekt mycket med!
hälsningar från linnea in tha sickhouse on satellitvägen.....suuuck
www.neeaahlg.blogg.se

Anonym Skrivet February 06th, 2009
Nämen grattis! Vad kul med en liten tjej! Hoppas att allt gick bra och att Lucas är snäll mot nya familjemedlemmen! Antar att vi ses mer framöver då barnen kommer att ha samma dagistider nu!

Jag har ju själv lärt mig att börja sy, bara tagit fram maskinen och testat mig fram i bland går det bra och ibland inte... men har man fått fram ett bra mönster kan man köra på!

/Malin


Inga kommentarer: