tisdag 12 maj 2009

Secondhandmålat.

Gamla bloggen: Dec 9th, 2008 7:32 pm

Har blivit biten. Av akvarellådan som jag just fyndat.

Biten på nytt kan man säga - målandet har legat i träda ett bra tag. Och jag hade inte ens en fungerande målarlåda, när jag fick ett illustrationsuppdrag för någon månad sedan.

Fyndet gjorde jag på Blocket, och en kvinna i Kalmar postade kort därefter sitt nästan oanvända etui till mig. Fyrtioåtta färger som bara log emot mig! Uppdraget var att tillverka en origamilykta med special-illustrationer på papperskuberna. Det gick över förväntan, och var fantastiskt kul!

Dessutom uppstod en ny idé, som jag kan använda i nya lyktor framöver...

För övrigt känns detta också jätteinspirerande. Liknar ju detta.


Å t e r a n v ä n t . . .: Snygga nothäften från Ernst Rolfs glansperiod som skall ramas in.


Kommenterat av:

Anonym Skrivet December 15th, 2008
Vad härligt att du fått grejer och kan måla igen! Det är du ju så bra på. Kram! Anneli

Millegrafos Skrivet December 17th, 2008
Tack för beröm! Myser varje gång jag tar fram färgerna, saknaden var stor.

Anonym Skrivet December 31st, 2008
såå kul! =) passa på å måla nu då innan bebisen kommer
linnea
www.neeaahlg.blogg.se

Inga kommentarer: