torsdag 7 maj 2009

Tecknarspåret.

Gamla bloggen: Jan 27th, 2008 10:18 pm

Man är sig själv närmast (och kanske skriver jag alltid bara därför). Spår till historien kan jag bara härleda utifrån mig själv.

Har aldrig kunnat kungar, krig eller folkvandringar.

Men intresset har väckts för att det finns släktforskare i familjen som visat mig på tidslinjer bakåt, grenar, som också är mina. Plötsligt fanns något att hänga sekel uppå i sinnevärlden. Gener, generationer, personer ...tillbaka till 800-talet!

Hisnande.

Spår ja, arv på närmare håll.
Mormor Mays textila.
Farmor Disas naturkonceptuella.
Farfar Georgs och farbror Jankes och pappa Rikards tecknarhänder.

Farfar "Ludde" var illustratör och gjorde massor av snygga och skojiga skapelser. Flera intron till Åsa-Nisse-filmer är farfars verk. Här är killen som har dessa förtexter! http://josephzohn.blogspot.com/search/label/georg%20lundin (Tack Gagga och Janke för mailet!)

Å t e r a n v ä n t . . .: Tidningsställ i smide från - tadaa - släkting!

Inga kommentarer: