torsdag 7 maj 2009

Handlaget.

Gamla bloggen: Mar 12th, 2008 3:32 pm

Både ett inspirerande ord, och en fin förening jag nyss har gått med i. Som är synnerligen lokal. Lokalare får man leta efter.

Här i denna byggnad - som ligger utefter Nynäsbanans spår och ritades av Ferdinand Boberg - vävs och broderas det, målas det och ställs ut. En dag kanske något av mitt eget syns i butikens sortiment också, det vore hur kul som helst. Hoppas hoppas!

Vackert stationshus, håll med! Det finns förresten några till stationshussläktingar längs pendeltågsfärden. No-loosers kan ju alltid åka ånglok istället, ett par gånger om året.

Staffan Snidare gör de här otroliga akvarellerade etsningarna och säljer i butiken. Bilden är hämtad från http://snidaregrafik.se/


Å t e r a n v ä n t . . .: En kär släktings fina men solkiga gamla beiga kånken som jag bär dagligen just nu.


Kommenterat av:

Anonym Skrivet March 13th, 2008
Det låter som en fantastiskt fin förening. Vad roligt!
Jag har minsann lagt märke till din kånken. Den är fin den. Har alltid önskat mig, men aldrig skaffat mig.Ses imorrn! Kram!
Anneli

Anonym Skrivet March 16th, 2008
Va kul att det finns fler kånk-nördar! Jag letar efter en begagnad svart också just nu. Men de behålls nog med kärlek...Ha en skön helg, vi hörs idag angående begagnatmarknaden!
Karin

Anonym Skrivet March 16th, 2008
Hej! Tack för ditt besök hos mig! Välkommen åter!Känner mig fortfarande ganska nystartad och vinglig i rollen som egen företagare, men håller väl på att växa in i det.Lycka till med ditt skapande!
Du har så trevlig beskrivning av dig själv här bredvid, jag återkommer gärna till din blogg!Mvh Maria
http://jagblommar.blogspot.com/

Anonym Skrivet March 17th, 2008
Mysigt att få besök och berömm. Tack och tack! Fina teckningar och akvareller. Rut Grönblad var både fin och underfundig :-) Kom gärna och hälsa på igen! Mvh Rosemariehttp//limerose.blogspot.com

Millegrafos Skrivet March 17th, 2008
Beröm var det ja, tack hörnini! Jättekul att få fler läsare och lyssnare, tittare och tyckare.

Inga kommentarer: