tisdag 17 november 2009

Tidigt befriade päron.

Japp, båda kottarna sover redan - hon bara för att hon är bebis och han för att han har feber. Inget allvarligt, peppar peppar, så vi vuxna i huset kan med gott samvete vila öronen och armarna och ägna oss åt ego-tid. Vilket innebär (och försök nu gissa vem som gör vad) - betala räkning, lämna resurser till återvinning, surfa om svin-vaccin, åka och köpa nygamla hörlurar hos snubbe i grannorten, köra traktorgrävare samt läsa lite bloggar.

Okejokej, mycket blogga. Blogga kul.

Vilket för ämnet både till Signerat.se och egot. Hipp hurra att de lägger mina juletiketter på paradplats! Jag blir mallig av sånt och hoppas att fler ska hitta till mitt skyltfönster. Etiketterna är det bara att klicka på (hos dem vill säga) och skriva ut direkt i datorn.

Man kan invända att det är för tidigt för julkul, men ack vad är jag luttrad. Har ju jobbat i säljbranschen ett antal år nu och inser att det är givet att tunna sommarstassen hängs fram i april.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

hejsan hoppsan, såg din kommentar och blev väldigt glad..:) just nu kommer alla kommentarer samtidigt? :S iallfall, det jag skulle säga var att jag känner nog det där med gåvorna, det har faktiskt hänt att jag har fått en grej och jag har verkligen tyckt om den, men personen som gav mig den ville ge tillbaka den för hon trodde inte på mig att jag gillade den.. jag fattar inte varför man gör så.. det är ju bara dumt. och det har inte hänt en gång, det har hänt flera gånger och det är alltid samma person, jag tror att jag innerst inne känner att det ska bli så med varenda present jag öppnar... :/ så det måste vara en grej till att jag inte tycker om att fylla år..
..tror jag.. :P

KARIN sa...

Kul att du är här också!

Usch, det där låter ju jättesorgligt! Oro blir ju ofta självuppfyllande, jag känner en som ofta halkar ute på promenader när det är isig vinter, och hon tänker "jag får inte ramla som jag brukar, inte ramla nu...".

Såklart trillar hon. Jag har hört att hjärnan inte förstår ordet inte, så jag försöker tänka "nu ska jag stå på benen hela backen ner...". Och det gör jag!

Har iochförsig ingen konstruktiv tanke du kan använda på födelsedagen, ville peppa lite bara.

Kraming!